MoArt - foto columns Blockje Om

BOODSCHAP

Meldtekst

U bent verbonden met de automatische telefoonbeantwoorder van Hendrik Block. Op dit moment is hij helaas niet aanspreekbaar. Wel biedt hij u de mogelijkheid om na de pieptoon een boodschap in te spreken… En: spreek wat in. JA! Die tik ben je immers toch al kwijt en Hendrik heeft zwaar de schurft aan boodschappen waarop alleen maar te beluisteren valt hoe je de hoorn op de haak pleurt! BEDANKT!

Boodschap 1

‘Hee Hendrik, jongen. Met Joris. Ik zou je nog even terugbellen, weetjewel. In verband met dat feest van aanstaande zaterdag. Maarja, je bent er weer eens niet, hee! Zeker weer druk bezig met die studie van je? Wil het allemaal een beetje vlotten, jongen? Nou, ik ga maar weer eens ophangen. Hou je taai, hee!’

>>>>>>>

Boodschap 2

‘Niet aanspreekbaar! Niet aanspreekbaar! Jezus! Man! Wat is dat nou weer voor een slap geLUL! Luister, vent, stop die pik weer in je broek en neem die hoorn op! Hoor je me!! Ik heb die oude tentamens nodig! NU! Shit! Eikel!! Ik zit vanmiddag bij m’n vriendin. Anke dus. Tweetwaalfdrietwaalf. Okee! Tweetwaalfdrietwaalf. Bel terug. LUL!’

Boodschap 3

‘Hee Hendrik, jongen. Hier weer met Joris. Ik was dus helemaal vergeten te vertellen dat het feest dus doorgaat. Haha. Ik herhaal, het feest gaat door. Tot zaterdag, jongen.’

Boodschap 4

‘Oh. Uhhhm. Ja… Hallo, Hendrik, was het, geloof ik. Toch? Hendrik, je luistert naar Daphne. Je kent me voorderest helemaal niet, maar ik wilde je alleen maar even zeggen dat ik een verkeerd nummer heb gedraaid. Dus. Vandaar. Deze boodschap dus. Nou, dag hoor. Doeidoei!’ (februari 2000)

Hendrik Block

Noot: Hendrik Block is bedrijfseconoom in wording. Al bijna elf jaar lang.

^^^^^^^^^^^^^^

Deze columns verschenen in A4 Magazine, het studentenkwartaalblad van AIESEC – rubriek: Blockje om (2000).

Noot: Midden ‘99 werd ik hoofdredacteur van A4 Magazine, toch wel het mooiste studentenblad dat Nederland ooit heeft gekend! Omdat ik naast mijn journalistieke stukken ook graag ‘verhaaltjes’ schreef, maar columnisten in die tijd een Uitgesproken Eigen Mening moesten hebben, en het als Echte Journalist not done was om columns te schrijven, kwam ik daarmee niet echt aan de bak.

Du moment dat ik hoofdredacteur was, introduceerde ik Hendrik Block, een tiendejaars bedrijfseconomie die over Het StudentenLeven zou verhalen. Zo schreef ik vier jaar lang toch (af en toe) een columnpje!

Nadat het eerste magazine met ‘Hendrik Block’ was uitgekomen vroeg een vriend me of dit ‘De Hendrik Block’ was. Wat bleek? Op de Erasmusuniversiteit – mijn uitvalsbasis – liep een Echte HB rond!

Geef een reactie

